dijous, 19 de març del 2020

PROPOSTA D'ACTIVITATS PER FER A CASA

Hola a tots i totes! Esperem que vosaltres i les vostres famílies estigueu bé!

Us passem més propostes d'activitats i recursos per treballar amb els nens i nenes des de casa aquests dies. 
Sobretot, no us angoixeu ni patiu, és una proposta d'activitats perquè puguin anar recordant i treballant des de casa els continguts treballats a l'escola. No patiu si no acabeu totes les activitats  o si no les feu exactament com us les proposem, és totalment normal i comprensible, adapteu-les a la vostra situació personal i, sobretot, al vostre infant.

EMAT:
Quan acabin el llibre de EMAT, us proposem diferents activitats que poden anar fent a casa:
  • Les fitxes que hi ha al final del llibre a l’apartat de “ Per aprendre més“
  • Practicar l’escriptura dels números i relacionar-ho amb la seva quantitat
  • Practicar fer sumes i restes amb i sense suport (utilitzar objectes, fitxes parchis, pots… afegir i treure)
  • Fer seriacions amb objectes o fitxes que tingueu per casa (gomets, dibuixant creu/quadrat al full…): 
Exemple:
  • Relacionar formes geomètriques amb objectes que tingueu per a casa (coses que tinguin format de quadrat, rectangle, triangle, oval, rombe, trapezi…)
  • Recurs digital per treballar les matemàtiques: https://es.ixl.com/math/infantil 

LUDILLETRES:

SESSIÓ 36: Fitxes 71 i 72.
  • Busquem paraules que continguin les grafies x i el dígraf -ix. Exemples: xocolata, bruixa, caixa, carxofa, maduixa, llangardaix, parxís, peix, xiular, peixera, queixal, vaixell, xinès, xinxeta, xiular, xiulet, xumet.
  • Presentem la paraula clau: “xocolata” i el seu ludigest (els nens/es ja el saben). Practiquem la pronunciació repetint les següents onomatopeies: trepitjar bassals: “xip- xap”, un tren “xuc-xuc”, l’olla que vull “xup-xup”, l’aixeta que raja “xxxxxxx”.
  • Traçar la X en majúscula i minúscula en plastilina (si en teniu).


SESSIÓ 37: FITXES 73 I 74.
  • Recordem i busquem paraules amb la lletra x (podem utilitzar catàlegs, revistes, etc.). Podem escriure a sota de cada paraula el seu nom i així ja les tenim per fer-les servir en les properes sessions.
  • Ens fixem que la lletra x pot sonar de tres maneres diferents: com xocolata, com taxi /ks/ i com exòtic /gs/.
  • Juguem a classificar les paraules treballades amb la lletra x segons el so d’aquesta (quan pronunciem les paraules exagerem el so perquè els hi sigui més fàcil). Exemple de paraules: xarxa, xèrif, saxòfon, xilòfon, xerrant, galàxia, taxi, carxofes, remolatxa, aixeta, butxaca…

SESSIÓ 38: Fitxes 75 i 76.
  • Recordem les paraules treballades amb la lletra x.
  • Tornem a presentar el ludigest de la lletra x però, avui també introduim el del dígraf -ix (maduixa).
  • Donem imatges o els diem paraules que s'escriuen amb la lletra x i el dígraf -ix. Juguem a llegir-les i classificar-les.
  • Observem que: s’escriu x al començament de la paraula  i darrere de consonant i, - ix: al final de paraula i darrere de vocal.

SESSIÓ 39: Fitxes 77 i 78.
  • Repassem les paraules treballades amb la x i el dígraf -ix. 
  • Joc de crear rodolins: Animem als nens/es a inventar-se rodolins amb aquestes paraules:
Abraçada, fada, teulada, onada.
Maleta, bombeta, bicicleta, trompeta.
Bata, sabata, corbata, pirata, patata.
Bomber, barber, paper, carrer
  • Escollir un dels rodolins inventats i escriure’l a la fitxa 78 (primer deixem que intentin escriure’l sols. Si tenen molta dificultat els ajudem). Després fan un dibuix del seu rodolí.

SESSIÓ 40: FITXES 79 I 80.
  • Repassem les paraules de les grafies treballades.
  • Provem a fer un dictat de 2 de les paraules que hagueu treballat aquests dies. A classe acompanyem el dictat amb els ludigestos. A casa, remarqueu molt bé i molt a poc a poc el so de cada lletra i, sobretot, no us angoixeu si veieu que no els hi surt. l’important és que provin a escriure la paraula i a identificar alguna de les seves lletres. Un cop fet el dictat, escrivim nosaltres les paraules dictades i ells sols se l’autocorretgeixen.

Enllaç a recursos d’ampliació de Tekmann Books que podeu fer servir per Ludilletres:

ANGLÈS:

Podeu repassar el vocabulari del llibret petit treballat prèviament a classe. 

A més, us proposem diferents recursos de cançons i jocs per practicar l'anglès a casa:


PSICOMOTRICITAT:
Enllaç a recurs per treballar des de casa la psicomotricitat: https://docs.google.com/document/d/1AenEpHjZISgc_cP6-aYPfinFD5co0epsBiiI7R3-vpQ/edit?ts=5e720373

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada